Jumaat, 30 April 2010

aku dan mereka

di petang yang redup ini..aku tetiba je terasa teringat kenangan lepas..kenangan yang akn aku sentiasa ingat dan xmungkin aku lupakan..kenangan yang terlalu indah..dan aku sukannya..teringat aku sewaktu melangkah di bumi Universiti Malaya..aku ditempatkan di salah sebuah kolej kediaman..iaitu kolej kediaman kinabalu..(KK8)..di kolej ini jugalah aku diketemukan dengan mereka semua...mereka???siapa agak2nya yer..
pertemuan pertama aku dengan salah seorang daripada mereka..sewaktu minggu orentasi bermula..aku dan dia diketemukan..tidak ku sangka hanya dengan pertanyaan '...siapa nama awak?'..telah menjadi titik pertemuan dan persahabatan antara kami...setelah itu,kami mulai rapat..kemana sahaja kami pasti bersama..di mana ada dia..disitu ada aku..setelah aku ditemukan lagi dengan salah seorang daripada mereka..dulunya kami satu sekolah..namun kami xpernah bertegur sapa..kami tidak mengenali antara satu sama lain..tapi pabila tiba di sini..kami semakin rapat dan semakin baik..akhirnya kami berkawan dan terus berkawan..hampir satu semester kami bertiga berkawan dan menjadi sahabat..aku sangat menghargainya persahabatan ini....masih ku ingat,,

setelah semester baru bermula..kami telah dikehendaki untuk mencai kumpulan keusahawan..ketika itu bermulanya saat dan detik pertemuan antara aku dan mereka..mereka sentiasa ceria,mereka sentiasa gembira dan mereka benar-benar buat aku kagum..bermula dengan kumpulan keusahawan itulah kami mulai rapat..kmi mulai rapat.akrab dan kadangkala terasa seperti adik beradik bila bersama..kami lalui kisah suka dan duka bersama-sama...siapa yang tidak kenal geng kami.sumenya kenal..geng yang sentiasa gembira..geng yang sentiasa setia dan geng kami juga GENG KEJAM...hampir 3tahun aku bersama2 mereka..mereka tersangat aku sayangkan...

disaat perpisahan yang bakal berlaku ini..aku tidak pernah sedih untuk berpisah..kerna aku yakin ikatan antara aku dan mereka tak terputus begitu sama..namun aku kadangkala takut..takut dengan bayang-bayang dan keadaan ini..keadaan yang aku rasakan tidak seperti dulu..terasa seperti ada jurang di antara kami..ada jurang besar yang sedang memisahkan aku dengan mereka..hanya satu yang aku harapakan untuk sekelian kalinya....andainya ada benci dihati aku dan mereka..hapuskan perasaan itu kerana aku tersangat menyanyangi mereka..dan aku xingin melihat perpisahan yang kita sendiri yang inginkan...

           .....aku harap..kalian juga merasai ape yang sedang aku rasakan walaupon tanpa kata-kata.....